Reklama tekstowa w internecie

Jak informują nas specjaliści od reklamy, pierwsze miejsce wśród narzędzi reklamowych zajmuje tak zwana reklama tekstowa określana jako Google AdWords. Tego typu rozwiązanie, przynosi spore zyski oraz cieszy się przychylnością i zainteresowaniem wśród osób, do których jest adresowana. Dzieje się tak, dzięki głównym jej atutom. Reklama tekstowa nie jest zbyt nachalna oraz jest mniej męczącą formą reklamy niż pozostałe jej  odmiany np. e-mailing czy pop-up.

Kampanie AdWords mają za zadanie wypromować dany produkt czy konkretną usługę poprzez, w miarę jak najbardziej dokładne, dopasowanie reklam do wyboru szukanych przez użytkownika fraz. Reklamodawca ma pełną władzę nad tym: co i jak długo czyta użytkownik. Wpływa więc na treść przekazu reklamowego. Ma też kontrolę nad kosztami jakie są z tym związane. Idea tej reklamy opiera się na tym, by oferować użytkownikom tylko to czego faktycznie potrzebują i o co zabiegają. Dzięki temu reklamodawca, trafia przede wszystkim tam gdzie może liczyć na zainteresowanie swoim produktem czy daną usługą.

Do tego aby AdWords przyniosła oczekiwane zyski i stała się naprawdę efektywna, należy spełnić kilka następujących warunków:

  1. Jak najdokładniejsze dopasowanie reklamy do słów kluczowych;
  2. Jasno i wyraźnie sprecyzowany przekaz reklamowy;
  3. Używanie zrozumiałego dla odbiorcy języka;
  4. Nastawienie na określoną grupę docelową;
  5. Odpowiednie wykorzystanie posiadanej przestrzeni reklamowej;
  6. Ciągłe testowanie przekazu i jego względna modyfikacja;
  7. Przestrzeganie zmieniających się co jakiś czas zasad narzucanych przez Google;
  8. Śledzenie konkurencji;
  9. Unowocześnianie stosowanych już pomysłów.

Budując kampanię AdWords należy też przemyśleć dokładnie dobór form przekazu. Możemy przecież połączyć reklamę tekstową z innymi jej formami np. z reklamą graficzną. Być może wpłynie to pozytywnie na przekaz jaki chcemy skierować do naszego odbiorcy.